مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20064 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

دانشجوي سال چهارم هستم و بيست و دو سال سن دارم. با اين حال براي آينده خود برنامه مشخصي ندارم و اعتماد به نفس لازم را ندارم و دو دل هستم. به رشته تحصيلي خود كه پرستاري است، علاقهاي ندارم. لطفاً مرا راهنمايي كنيد.

برادر هادي شعباني، از اين كه با ما مكاتبه نمودهايد سپاسگزاريم.

آن چه در نامه مرقوم داشتهايد مانند ترديد و دو دلي، بيبرنامه بودن و سرگرداني، از شانههاي فقدان اعتماد به نفس به شمار ميرود. ترديد و ضعف در تصميمگيري باعث ميشود هيچ كاري به نتيجه نهايي نرسد و در ميانه راه تغيير جهت صورت گيرد. اين دست و آن دست كردن و كار امروز را به فردا انداختن باعث ميشود اين افراد از برداشتن گام نيز عاجز بمانند. اعتماد به نفس مانند ساير كمالات اخلاقي، اكتسابي است، يعني از طريق تمرين و رياضت و تربيت بايد آن را به دست آورد.از اين رو احتياج به زمان و حوصله دارد. براي رسيدن به اعتماد به نفس. نكات ذيل را مورد توجه قرار دهيد:

1 - سعي كنيد نگرش مثبت به خود داشته باشيد.

2 - استعداد و توانايي و قابليت خود را شناسايي كنيد.

3 - منفي گرايي را از خود دور نماييد. همين كه فكر كنيد كاري از شما ساخته نيست، بهانه و انگيزه لازم را براي شكست فراهم كردهايد.

4 - به خود متكي باشيد. هرگز به اميد معجزه ديگران نباشيد، بلكه بايد خود معجزه گر شويد و اين امر جز با قطع اميد از ديگران حاصل نميگردد.

5 - براي تصميمگيري، تمرين كنيد. زندگي سراسر عرصه تصميمگيري است. خودتان براي خويش تصميم بگيريد. مهم نيست درباره چه تصميم ميگيريد.

6 - از تلقين به نفس بيشتر استفاده كنيد. واژه نميتوانم و غير ممكن را از ذهن خود دور سازيد و به خود بگوييد از عهده انجام امور برميآييد.

7 - يادگيري مهارتهاي مختلف را در برنامه خود قرار دهيد، زيرا در آن صورت احساس شكست نخواهيد كرد.

8 - خاطرات تلخ گذشته را به بوته فراموشي بسپاريد و به آينده فكر كنيد. اگر در آغاز در انتخاب رشته تحصيلي دقت نكردهايد و يا رشته مذكور مورد علاقه شما نبوده است، پس از چهار سال فرصتهاي طلايي را از دست ندهيد. در پايان كتاب به خود اعتماد كنيد از پترلستر ترجمه دكتر سروري و رمز موفقيت از ديل كارنگي و تواناييهاي خود را بشناسيد از پكليس ويكتور ترجمه محمد تقي فرامرزي را جهت مطالعه پيشنهاد ميكنيم. ضمناً مكاتبه خود را ما ادامه دهيد.













مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.